Tuesday, September 24, 2013

Al-Fatihah buatmu

21 October 2013

Catatan kali ini agak berbeda..karna ia cerita tentang seorang sahabat..oh lebih dari seorang sahabat..sahabat sejatiku..sahabat dunia akhiratku..

Pahit senang sama diharungi sejak dibangku sekolah rendah lagi..Alhamdulillah yang pasti sehingga kini..wujudnya dia disaat aku gembira dan berduka..teman pemberi semangat dan nasihat dikala aku terluka dan berduka..

Tarikh keramat yang ditunggu karna dia bakal menjadi ibu dan pasti aku bakal menjadi auntynya..sebelum berteman mesra dengan suami hingga selamat diijabkabulkan dia sentiasa bersamaku..hingga tarikh yang pilu itu..lahirnya anak yang di tunggu dan pada masa yang amat singkat itu jua lah si anak meninggalkan ibu..

Kita tidak mengerti apa yang dirasa sahabat sejatiku namun yang pasti hatiku terasa teramat pedih..pedih menangiss seperti merasa apa yang dirasa..sumpahhh aku rasa apa yang dirasa..mungkin tidak sesedih si ibu namun yang pasti ia pedihh..

Buat si kecil yang telah pergi..amanlah kau disana..tunggulah ibumu dipintu syurga..

Buat sahabat sejatiku..redhalah..kuatkan hatimu..kuatkan jiwamu..tentu Allah ada rancangan yang lebih baik buatmu..Andai kau berduka..aku sentiasa ada untukmu..sepertimana kau sentiasa ada buatku ketika berduka..InsyaAllah ada yang lebih baik menunggu..


Al-Fatihah.. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

No comments:

Post a Comment