Wednesday, January 16, 2013

Hijrah..

Manusia sikkan lari dari polah kesilapan..
Semua orang sikkan lari dari kesilapan..
Tapi sekiranya kesilapan ya sik diperbaiki umpama kita tangga jambatan nak rosak berlubang ya tapi sik diator..dibiar jak berlubang and masih juak d pakey sampey ada sorang guguk bila pakei jambatan ya baruk gago-gago nak ator..
Sigek jalan nak baiki kesilapan yang kita polah ialah dengan cara berubah lillahi Ta'ala..berubah kerna Allah..bukan atas niat lain..insyaAllah..
Kita sikpat mengharap seseorang ya akan berubah sekelip mata n jadi macam yang kita harapkan..
Kita sik dapat mok ubah orang yang sik ada niat nak berubah..mun benda ya dari sebelah pihak jak memang sik dapat..perlu dengan seiklas hati orang ya sendirik..
Memang susah nak berhijrah dari perangei biasa yang kita polah tapi sik salah bila kita mencoba..cobaan ya kelak akan mendatangkan 1000 kali kebaikan..perubahan juak perlukan kesabaran..sabar dengan pandangan orang..sabar dengan tomahan orang..sabar dengan cemuhan orang..ya dugaan besar dalam dan masa kita nak berubah kearah kebaikan sebab sik ramai yang suka tangga orang berubah..bila orang nak berubah haruslah di sokong dan diberik semangat kat orang ya..sama-sama tolong sama-sama bersabar..insyaAllah Allah maafkan doa umatnya nak berubah dan bertaubat..berubahlah.. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

No comments:

Post a Comment