masok esok 5 hari dah puasa..alhamdulillah...yang sik bestnya....sehari pun lom g terawih...posa tok ada sunyik sikit..sik da ayu n beb mcm biasa...dak 2 beposa sama2 d sah alam..miss themm...mak n abah juak...n yg paling dirindu nenek...hehehhe....1 gik coz sunyik posa taun tok coz ku ngan peuz jak d unimas..x da d-jah gik..mun dolok da ngan dijah bebukak..:( miss djah juak...dah sebulan lebih d unimas n one word...x berasa alu ehh...mun giya x lamak gik raya...n 1 harapan baru dapat gik temu Ramadhan taun depan..harap taun tok pat posa dengan sempurna dengan pahala yang banyak...aminnn...tanggal 3hb lak blt sibo..then 4hb fly g kl eh..pat soping..:)mok simpan duit eh k soping ngan mak, ayu n beb..hehehhe...tym tok masih depan tb nangga bol ngan abang n ijat livepool vs asenal..go liberpooll!!nang sempat..kuar terus topik..hahahha
Sunday, August 15, 2010
Sunday, July 11, 2010
this is my last semester at UNIMAS
hye there...habis dah holiday..apakah yang perlu disebut??yeaeyy ka??holiday tok menghabiskan masa nolong parent bejual...x berasa aihhh..then esok dh mula class..daftar asrama, daftar kuliah...polah itu ini..jumpa kawan-kawan..diam d rumah yang sama....semuanya untuk 6 bulan tok..i hope sumanya berjalan lancar semtok..
bulan 10 tok tgk kawan2 konvokesyen..djah..flo...ayu..atul..naim..classmate..huhuhu..siesly..saya sangat cemburu tp x pa..next year ku konvo with my bro,kezen, fiza, peuz n other frenn gik...yang paling bezzz..guna dewan baru..yeay!!!hahahha....
sem last tok aku mendaftar untuk hanya 3 subjek..2 opsyen n english..so jadual x padat..sem tok juak aku kongsi modal nagan fren bukaka kiosk d unimas. tujuannya adalah untuk menambah pendapatan sem tok sebab x da PTPTN semester tok...heheheh..survive kerr intan..mun x survive pun polah2 jak survive...hahahha..ingt mok keja juak..pat masyukk ckit duit...x sabar mok habis study aih..mok mencapai impian seterusnya...ada yang tanyk, sik kan x mok sumbong study gik pas tok tann...the answer isssss....who knowss...tp setakat tok x da rasa mok sambung next stage coz dah plan nak nolong parent n bukak bisness sendiri..:P
bulan 10 tok tgk kawan2 konvokesyen..djah..flo...ayu..atul..naim..classmate..huhuhu..siesly..saya sangat cemburu tp x pa..next year ku konvo with my bro,kezen, fiza, peuz n other frenn gik...yang paling bezzz..guna dewan baru..yeay!!!hahahha....
sem last tok aku mendaftar untuk hanya 3 subjek..2 opsyen n english..so jadual x padat..sem tok juak aku kongsi modal nagan fren bukaka kiosk d unimas. tujuannya adalah untuk menambah pendapatan sem tok sebab x da PTPTN semester tok...heheheh..survive kerr intan..mun x survive pun polah2 jak survive...hahahha..ingt mok keja juak..pat masyukk ckit duit...x sabar mok habis study aih..mok mencapai impian seterusnya...ada yang tanyk, sik kan x mok sumbong study gik pas tok tann...the answer isssss....who knowss...tp setakat tok x da rasa mok sambung next stage coz dah plan nak nolong parent n bukak bisness sendiri..:P
Wednesday, June 23, 2010
last semester holiday..
tok adalah cuti terakhir aku b4 habis study d unimas nun...ermm..menghabiskan cuti kesana sini menolong mak n abah berjual..ditambah dengan menambahkan berat badan dan nemambahkan kegelapan di wajahku ia sudah cukup untuk memenuhkan cutiku dengan aktiviti2 menarik..nak madah untong boh padah gik la nak...beguni2 duit mbak balit..kehkehkeh...
tinggal x sampey 3 minggu gik cuti..p next week nak pegi bintulu lagik..bejual d cnun gik kelak..then ke mukah kejap pas ya baruk mendaftar gik sabagai student semester terkahir di unimas..:)
sepanjang cuti sem tok..aku lepak ngan kawan2..g majlis nikah geng2..kazen nikah..byk benar eh org nikah..ku bila gik??suma tanyak camya..d answer is..tunggu seru jak gik..mun Allah madah ujung taun tok nikah..nikah la ya..p carik lok gereks k ku..buat barisan2 menunggu sekalian..janjiku nak berik jawapan after aku abis kuliah masih tetap..hehehhe...mun mok tunggu tungguu...p Allah menentu segala ya ehh..
tutup lok topik ya..nak berita hal holiday tek nak...kan awal2 lokk aku berenjoy sakan ngan dak crazy frennku..thrn seminggu pas ya..ku g bintulu bejual sempena pesta gawai d cnun..seminngu dowh...dan seminggu ya nang cukup utk plah aku hitam coz bejual tepi sungey cnun...then rilek seminggu..prepare for cuzenku nora maslyna wedding day...06062010..ya tarikh keramatnya..the..pas wedding gago ke kedey di bandong..ada pesta sejiwa senada utk 2 hari..lelah iboh padah gik la nak...coz panas yg telampau ya la polah lelah bertambah2...p x pa..sapa gik mok tlg org tua nak mun x anak nya mpun...
habis jak sejiwa senama prepare ke mukah..ada pesta kperasi..temu gik ngan Taib Mahmud..so 2 kali la evenku melibatkn nya yg merasmi..tym d mukah ada juak even d balingian..p ku x pegi lah..adik lakiku nak nulong bapakku d cnun..:)
minggu tok pat rilek jap..g lepak2..shooting2...wayang..koke...boling ngan dak family n kawan2..p pas tok..b4 balit unimas kena gik kerja keras bejual d bintulu..blt unimas on 11072010..
tinggal x sampey 3 minggu gik cuti..p next week nak pegi bintulu lagik..bejual d cnun gik kelak..then ke mukah kejap pas ya baruk mendaftar gik sabagai student semester terkahir di unimas..:)
sepanjang cuti sem tok..aku lepak ngan kawan2..g majlis nikah geng2..kazen nikah..byk benar eh org nikah..ku bila gik??suma tanyak camya..d answer is..tunggu seru jak gik..mun Allah madah ujung taun tok nikah..nikah la ya..p carik lok gereks k ku..buat barisan2 menunggu sekalian..janjiku nak berik jawapan after aku abis kuliah masih tetap..hehehhe...mun mok tunggu tungguu...p Allah menentu segala ya ehh..
tutup lok topik ya..nak berita hal holiday tek nak...kan awal2 lokk aku berenjoy sakan ngan dak crazy frennku..thrn seminggu pas ya..ku g bintulu bejual sempena pesta gawai d cnun..seminngu dowh...dan seminggu ya nang cukup utk plah aku hitam coz bejual tepi sungey cnun...then rilek seminggu..prepare for cuzenku nora maslyna wedding day...06062010..ya tarikh keramatnya..the..pas wedding gago ke kedey di bandong..ada pesta sejiwa senada utk 2 hari..lelah iboh padah gik la nak...coz panas yg telampau ya la polah lelah bertambah2...p x pa..sapa gik mok tlg org tua nak mun x anak nya mpun...
habis jak sejiwa senama prepare ke mukah..ada pesta kperasi..temu gik ngan Taib Mahmud..so 2 kali la evenku melibatkn nya yg merasmi..tym d mukah ada juak even d balingian..p ku x pegi lah..adik lakiku nak nulong bapakku d cnun..:)
minggu tok pat rilek jap..g lepak2..shooting2...wayang..koke...boling ngan dak family n kawan2..p pas tok..b4 balit unimas kena gik kerja keras bejual d bintulu..blt unimas on 11072010..
Saturday, May 22, 2010
lelaki dan wanita
Allah mencipta makhluknya berpasang-pasangan eh...suma tau..tapi berpasangan dengan cara yg halal..hubungan lelaki dan perempuan perlu ada jarak n jurangnya..lebih-lebih lagi kt nak bergelar islam tok..aurat lelaki dan perempuan ada batasannya...aku tulis bukan nak padah aku tok bait or apa...mmg la kadang-kadang terpegang terpukul ya mmg biasa...tp mun nak melebih-lebih sebaikny kena tunggu jadi pasangan yang sah...
ada lelaki yang kononya maok mencari wanita yang solehah sedangkan nya dikpun soleh kerrr???mun di pikir-pikir geram eh..kt yg busy-busy menjaga aurat n jarak kita nya plak macam belangkas molah maksiat kecik...ermm paham-paham lerrr nak..zina kecik...walaupun nya zina kecik..nya tetap haram di sisi agama islam...ya membawa kearah zina...
apakah perasaan kitak org bila tetiba ada seorg lelaki yg sosial nak mamposs madah mok melamar kita yg tidak beberapa sosial??benar la kan mun Allah padah ya jodoh kita kita terpaksa redha...tp..pernah x belajar lok ustazah or ustaz padah mun nak kawen carik yang berketurunan baik...supaya nya kekal ke anak cucu??dapat x imagine mun kita kawen dengan org yg x betol??apa jadi dengan keturunan kita...aku x madah aku menolak mun dah jodoh dengan org macam ya...TAPI ingat..berubahlahh wahai teman...ingat-ingatlah...Allah Maha Berkuasa n Maha Adil..:P
ada lelaki yang kononya maok mencari wanita yang solehah sedangkan nya dikpun soleh kerrr???mun di pikir-pikir geram eh..kt yg busy-busy menjaga aurat n jarak kita nya plak macam belangkas molah maksiat kecik...ermm paham-paham lerrr nak..zina kecik...walaupun nya zina kecik..nya tetap haram di sisi agama islam...ya membawa kearah zina...
apakah perasaan kitak org bila tetiba ada seorg lelaki yg sosial nak mamposs madah mok melamar kita yg tidak beberapa sosial??benar la kan mun Allah padah ya jodoh kita kita terpaksa redha...tp..pernah x belajar lok ustazah or ustaz padah mun nak kawen carik yang berketurunan baik...supaya nya kekal ke anak cucu??dapat x imagine mun kita kawen dengan org yg x betol??apa jadi dengan keturunan kita...aku x madah aku menolak mun dah jodoh dengan org macam ya...TAPI ingat..berubahlahh wahai teman...ingat-ingatlah...Allah Maha Berkuasa n Maha Adil..:P
Friday, May 21, 2010
kaya vs sederhana
OMG!!OMG!! semua pempuan mesti mok impikan lelaki yg kaya...ada rupa...cukup sifat n bleh berik segala-galanya nak...before tok aku pun termasuk juak dlm kategori yg memilih lelaki yg mcm ya..erm..bukan apa...masa depan kan..tp pada masa tok after memerhati perangey org2 yg agak berda n berkemampuan tok aku trus out la dr list..huhuhu...rendah diri lokkss..tp ya kenyataannya..aku dididik dengan berhidup sederhana sik mampu nak ngekot lifestyle org2 berada tok...dipikir balit..beter kemewahan ya dtg dr hasil titik peluh kedirik..crk laki yg mampu hidup besederhana..belanja sederhan..pandey pikir duit masuk n kuar..ni nak keluar ajak...x da saving tok masa depan...tok setelah beberapa org yg aku kaji perangay2 nya...
bila aku dah polah statement mcm ya x bermaksud aku x mok org kaya k jadi teman hidup..sapa mok tolak rezeki kan..hehehe..tp mok yg pandey berjimat cermat dan pandey gaya hidup aku..sbb ya ku pdh..yang sedang2 jer pun ok...apa ada pada brg yg berbranded??makan ditempat2 mahal??ermm..soping pun kat tpt2 high class pun org sedangkan sebenarnya aku tok juz a ordinary girl yg x penah nak pikir nak makan kat hotel or tinggal di bungalow..mun bungalo pun rumah sendiri ok..mun kereta mahal pun kereta sendiri ok...
so..kepada mereka-mereka yg berkehendakkan lelaki yg ala2 kaya ya..pastikan diri sendiri pun dlm keadaan high maintenance juak..maksudnya..bila org tgk kita org tauk yg kita tok loaded juak...ermm..it's my opinion..so sapa2 yg x sokong..terpulang...
bila aku dah polah statement mcm ya x bermaksud aku x mok org kaya k jadi teman hidup..sapa mok tolak rezeki kan..hehehe..tp mok yg pandey berjimat cermat dan pandey gaya hidup aku..sbb ya ku pdh..yang sedang2 jer pun ok...apa ada pada brg yg berbranded??makan ditempat2 mahal??ermm..soping pun kat tpt2 high class pun org sedangkan sebenarnya aku tok juz a ordinary girl yg x penah nak pikir nak makan kat hotel or tinggal di bungalow..mun bungalo pun rumah sendiri ok..mun kereta mahal pun kereta sendiri ok...
so..kepada mereka-mereka yg berkehendakkan lelaki yg ala2 kaya ya..pastikan diri sendiri pun dlm keadaan high maintenance juak..maksudnya..bila org tgk kita org tauk yg kita tok loaded juak...ermm..it's my opinion..so sapa2 yg x sokong..terpulang...
Thursday, May 20, 2010
saya ada seorang kawan baik yg sangat rapat dan sentiasa akan menjadi kwn rapat selamanya...apa yang saya terkilan ialah saya tida disisinya sekarang kerana dia sedang mengalami masalah yang membuatnya sangat tertekan....sewaktu dia mencari saya pada hari pertama saya tidak dapat menghubunginya langsung kerana line digi di rumah mak cik saya sangatlah teruk...dipendekkan cerita...saya sangat sedih kerana tidak dapat menenangkannya....
apakah masalah yang dihadapinya??
1. duit tidak ada
2. kemalangan
3. putus cinta
4. lebih teruk dari yg ke-3
2. kemalangan
3. putus cinta
4. lebih teruk dari yg ke-3
jawapannya...4...
siannya ehh...geram yg teramat gilak ngan apa nok berlaku katnya...he broke up with her boyfren yg nya dah date almost 5 years n ia disebabkan oleh orang ke 3 yang my best fren kenal sendiri..so topik for today..kawan makan kawan..kempang ai bah pompuan ya..mcm dah sikda laki len gik ka nak rampas..hubungan org lain juak nya nak kaco...one word..'bonggok'...aku bukan nak marah-marah coz org yg ditinggalkan ya kawan aku..tp yg polah aku makin marah...org yg merampas ya......guna cara kotor untuk dapatkan my fren boifren...sangat2 menyakitkan hati...
yang paling x sangka...ada gik juak wujud manusia mcm gitu kat dunia tok..lakhnatullah aihhh....apa yang nya polah ya adalah salah disisi islam...ia adalah berdosa besar..mun perkahwinannya dilakukan atas landasan yang salah maka ianya akan berakhir dengan x tenang juak...ya yang perlu suma org tauk..bait nya islam ka...non muslim ka..india ka...sumanya sama..kess tok dah mcm molah nasik kangkang kat laki k nunduk laki...n i hope agar my frenn boifren tersedar awal dengan selamat n segala yg nya polah ya dapat dimaafkan kerna nya polah keputusan tym nya x sedar...aku n yang lain pun berdoa agar semuanya berjalan dengan lancar...Amin...and to that stupid gurl..watch out!!!!!!!jaga2..neraka la jawabnya mun ko salah..bertobatla pada Allah...
to whom yg fanatik juak ngan sumone...x payah la nak guna cara kotor utk dptkan org...kalau org yg kita suka ya x suka kat kita..juz lepaskan...carik org lain...boh terhegeh2 ngan org ya eh...gago jak nak menjual diri katnya...banyak gik eh org lain yg dapat dicarik...buruk2 ni pun muka kita...dah muka buruk muka ati boh buruk gik...mun ati buruk muka buruk..nang x da pakej la...cuba muka buruk hati bait..baruk ada pakej...kinek tok pun laki ensem x da nya nak kawen ompuan kacak..daknya carik ati yang bersih lagi murni gitu...:)
Tuesday, May 18, 2010
holiday mode

tinggal seminggu gik kat kl...miss all my fren already...i'm having fun with all of u..credits to khadijah hassan,nurfairuz anuar,florence langi, amy rosaida n syari amat n tak lupa juak kat my lil sista..azra farrah irdayu..i had a very2 great holiday..
from kuching to kuala lumpur to melaka to kuala lumpur to genting highlang to kuala lumpur and my last destination is to sibu..yeaaa....
2 minggu di sitok eh..now is at my aunt house kat wangsamaju section 2..tqs usu sbb allow us to stay at ur home.hehehehe..

sepanjang la kmk org di kl..byk la bertemu ngan miak2 skolah dolok...dek man ada...ekin ada..ana adaa...ajiss ada..pakcik nazir pun ada...tqs all..tym kat melaka eh tqs to heinsen n bulat coz sempat gik mbak kmkorg kuar mkn2 n raon2 di melaka..walaupun sangat penat tapi berbaloi2...dapat juak makan kat asam pedas melaka....sangat sedap sekali...walaupun x habis bejalan kat melaka ya tp habis juak la duit mbak soping sinun...p ianya adalah satu trip yang sangat seronok...
lepas ke melaka kmkorg g la genting..macam biasa la nak...di genting nang berhappy sakan...kat genting ditemani oleh ajiz ali..tqs juak kat nya coz sudi juak berjalan2 ngan kmk org sambil menjadi juru gambar yang sangat bersabar ngan kerenah kmkorg..hehehe..lak kt temu agik k jisss...

pas ke genting kmkorg lepak la di kl..aku n djah,peuz n flo try la men ice skating di sunway piramid..lebam2 badan aku coz salu gilak gugok tp nang berbaloi2 la eh...best..kenangan ya nang x pat dilupak...abiss duit eh nak disimpan sigek sem..tp semuanya berbaloi2...
seminggu berbaki tok aku n ayu lepak diumah usu...ujong minggu tok ayu konvokesyen...jumaat mak n abah datang...ermmm plan nak jumpa ngan lan sebelah rumah yg berada tidak jauh dr umah usu...hari rabu bejalan ngan usu n khamis plan nak lepak ngan nazir n azrul...x la boring gilak mun ada plan sepanjang minggu tok...balit dr kl tok konfirm dah bz ngan keja...lina nikah...rosnah nikah mort nikah...hhuhuh...bz la...p yg penting mok tolong my parent g bejual kesana kemari..mesti habiskan holiday tok sebenuhnya dengan sebaik yg mungkin...:P
from kuching to kuala lumpur to melaka to kuala lumpur to genting highlang to kuala lumpur and my last destination is to sibu..yeaaa....
2 minggu di sitok eh..now is at my aunt house kat wangsamaju section 2..tqs usu sbb allow us to stay at ur home.hehehehe..

sepanjang la kmk org di kl..byk la bertemu ngan miak2 skolah dolok...dek man ada...ekin ada..ana adaa...ajiss ada..pakcik nazir pun ada...tqs all..tym kat melaka eh tqs to heinsen n bulat coz sempat gik mbak kmkorg kuar mkn2 n raon2 di melaka..walaupun sangat penat tapi berbaloi2...dapat juak makan kat asam pedas melaka....sangat sedap sekali...walaupun x habis bejalan kat melaka ya tp habis juak la duit mbak soping sinun...p ianya adalah satu trip yang sangat seronok...
lepas ke melaka kmkorg g la genting..macam biasa la nak...di genting nang berhappy sakan...kat genting ditemani oleh ajiz ali..tqs juak kat nya coz sudi juak berjalan2 ngan kmk org sambil menjadi juru gambar yang sangat bersabar ngan kerenah kmkorg..hehehe..lak kt temu agik k jisss...

pas ke genting kmkorg lepak la di kl..aku n djah,peuz n flo try la men ice skating di sunway piramid..lebam2 badan aku coz salu gilak gugok tp nang berbaloi2 la eh...best..kenangan ya nang x pat dilupak...abiss duit eh nak disimpan sigek sem..tp semuanya berbaloi2...
seminggu berbaki tok aku n ayu lepak diumah usu...ujong minggu tok ayu konvokesyen...jumaat mak n abah datang...ermmm plan nak jumpa ngan lan sebelah rumah yg berada tidak jauh dr umah usu...hari rabu bejalan ngan usu n khamis plan nak lepak ngan nazir n azrul...x la boring gilak mun ada plan sepanjang minggu tok...balit dr kl tok konfirm dah bz ngan keja...lina nikah...rosnah nikah mort nikah...hhuhuh...bz la...p yg penting mok tolong my parent g bejual kesana kemari..mesti habiskan holiday tok sebenuhnya dengan sebaik yg mungkin...:P
Subscribe to:
Posts (Atom)