Monday, September 27, 2010

syaitan laknatullah..

sebulan dah berlalu...bulan Ramadhan pun dah berakhir so bermaksud makhluk Allah paling dimurka dah mula beroperasi...hati2 eh..banyak godaan eh..
terfikir time tengah baca novel tadik..actually ada benda lain yang menyerupai syaitan wujud di bulan puasa yg sentiasa menggoda umat Allah leka tentang suruhannya untuk melakukan ibadat n melakukan perkara2 baik..mun x cayak coba renongkan apa yang aku pikir sekali gik..

bulan pusa memang x da syaitan n benda2 lain tp..wujud benda yg menyerupai syaitan..apa??

ok..first..tb...kenak ku padah tb...tb melekakan manusia...bena x..tym posa x da syaitan tp tb mengambil tempat menggoda manusia..bena x..nang bena syaitan boleh bertindak menyerupai mana2 rupa untuk melekakan manusia..siapa yang cipta tb??bukan org islam..maka ya salah satu cara untuk melekakan umat islam..lebih2 gik cita time posa semua layan..best2...

then...duit..kenak gik duit??sbb tym posa semua berebut2 kerja carik duit k beli barang tym raya..duit yang dikejar...trust me..ada yang sampey leka mencarik duit hingga lupak hal2 yang wajib dilakukan seperti sembahyang..

ermm..bukan nak madah aku x terpengaruh..sumtime aku pun leka..byk yg wujud di muka bumi tok dicipta untuk melekakan manusia..termasuk aku sendirik yang mmg sentiasa leka dengan benda2 duniawi..segala yang difikir dikongsi bersam supaya kita boleh mengelak dr benda2 yang melekakan..renung-renungkanlahh..:)

No comments:

Post a Comment