Wednesday, November 18, 2009

i'm not materialistic!!

berikutan kenyataan seorang hamba Allah kepada aku yg menyatakan bahawa aku seorang mata duitan adalah tidak benarrr sama sekali...bukan kehendak kita nak mintak ya n mintak tok tapi pada masa sekarang tok..kenyataannya no money no talk...tapi ingat bukan aku nak madah aku pandang reta..harta ya penting...tapi hamba Allah ya padah..nya x perlukan duit..nya juz perlu pompuan yang boleh berik kasih sayang ngan nya...harta x pandang..nya x bole padah macam ya eh....zaman skarang tok..masok jamban pun 20sen...ni gik nak minang anak dara org...jangan arap la bapak org mok lepaskan anak daranya mun oleh laki2 nak x tentu arah..x da orang tua yang maok anaknya idup merempat bila dah kawen..ya maksud aku...saja jak nyebut antaran kawen ya 15000...gik murah ya..mun ku nyebut 30k??terbeliak matanya..huhuhu...kesungguhan dalam idup ya mesti ada sebenarnya....cuba tangga rumah tanggak org sekeliling kita..byk dah pecah rabak..hahahah..bukan segal x da rasa kasih sayang tek kunun..tapi segal x cukup duit...ada org sanggup pinjam duit ALONG..apa guna mun beridup dikepong kehulu-kehilir...konon gik da rasa sayang tek nak..kenak kepong ALONG pun gik juak sayang...mun someone ya nak minang anak dara org nak...yang aku rasa perlu la b4 kawen..

1. rumah
2.kereta
3.ASB
4.insuran

hahahah..segal benda tok yang aku mintak terus dicop materialistik...hello.....suma yang disebut ya bukan k setaun duak taun jak k..ya persediaan...mun org yang pikir panjang..nya akan pikirkan benda2 tok dolok..baruk terjamin idup..so??ada ka org sokong aku??hahahahha...ingat..mun nk kawen bukan untuk sekejap jak..untuk the whole life ok...the whole life ya bukan selalunya 2 org ajak..anak2 gik...heheheh..sebenarnya ia untuk masa depan yang terjamin...mun nak k main2 eh..relod hp jak pun boleh..:)..aku boleh padah...ada org yg beterima kasih ngan aku eh..aku jamin..bayang kan dah umor 25 keatas x da lesen keta???ya ampun..bukan aku nak gamboh eh...lesen keta ya la paling penting eh....mun bena la nak idup bersederhana...x da keta tapi ada lesen keta ya dah kia bersyukur...atleast pandey mbak keta bah..sampay bila nak k motosikal???hello...dah la malaysia tok salu ujan okay...ujan mun x lebat x pa..tok sampey tumbang2 pokok...hahahha..benda tok miak laki salu ambik ringan..sorry okay aku berterus terang...aku peduliapa..blogg aku...sebenarnya x boleh la ambik mudah jak benda tok...aku byk bah contoh terdekaat..bapak aku...bukan nak memburukkan bapak dik pun...hahahha..sorry bah..dolok..x da nya lesen kereta ya...lelah jak kenak paksa then baruk nya tauk pa pentingnya keta ya..mun ari ujan..camni nak anta anak2 ke skolah la??k baju ujan??sampey bila???pikir la bebena....

sebenarnya aku tulis tok sebab nang sik puas ati la bila dipadah mata duitan tek..baruk kejap tek..hahahah..ku rasa 50 kali dah nya madah aku mata duitan..mun bebena maok ngan aku..lu pikir la sendiri apa permintaan gua yang agak tidak melampau ini..aku hamba Allah yang hanya mampu buat yang terbaik untuk masa depan...naaaaah...tammat...

No comments:

Post a Comment